Monday, January 05, 2009

Angkara siapa…..Senjata buatan US digunakan selama ini membunuh umat Islam


Apabila pemimpin Hamas, Nizar Rayyan, di bunuh dengan serangan udara, yang turut terkorban ialah ahli keluarganya 2 isterinya, 6 anak lelaki dan 5 anak perempuannya. Saya tidak hairan bagaimana sasaran mereka tepat sekali ; pertama; masih ada pembelot/spy dikalangan rakyat Palestin yang disogokkan segala kemewahan wang, arak dan wanita. Dan kedua, pengalaman saya ke Bahgdad semasa perang US-IRAQ, saya dapati memang sasaran itu memang tepat. Disana sebuah rumah yang diduduki oleh Saddam dibom melalui udara, tepat, dan tidak mengena rumah-rumah dikelilingnya.

Persoalannya, siapa yang membekalkan peralatan tersebut ? Untuk tujuan apa? Sudah pasti dalam pemikiran kita ialah US....mereka membekalkan senjata untuk membunuh umat Islam dan dalam masa yang sama kita mendabik dada dengan slogan demokrasi, kebebasan serta kesamaan oleh US. Yang boleh kita buat ialah gaduh sesama sendiri dan akhirnya merana dinegara sendiri.

Yang menyedihkan semua akhbar barat menyatakan pembunuhan ini legitimate , halal, kerana kepercayaan kepada cara perjuangannya. Kalau mereka di situasi Abu Nizar , saya yakin mereka juga akan bertindak sedemikian. Tiada orang pun yang memakai baju Abu Nizar ini, atau pejuang-pejuang in , ...tetapi baju Guevara (ciptaan barat), orang melayu/Islam (kurang akal ) di Malaysia dipakai dan dipuja....

No comments: